Vi Skandinavers diskussionsforum

Välkommen till Vi Skandinavers diskussions forum - Där alla åsikter och frågor intressanta för skandinaver bosatta på Mallorca tas emot. Om du själv har en fråga, tveka inte utan låt oss andra hjälpa dig med att hitta ett svar!

Search For Similar Forums  ·  Get A Message Forum  ·  Return to Website
Start a New Post      Board|Threaded
Author Comment
Anders

Jul 20th, 2003 - 11:45 PM
Kontantkort till mobiltelefonen

Hej alla nuvarande eller framtida del eller heltidsboende skandinaver på Mallorca!
Kontantkort till mobiltelefonen är praktiskt då man ofta är lättare klädd här och risken att man lägger ifrån sig och glömmer mobilen är större än i Norr.
Det kan bli en dyr månadsräkning om man har fast abonemang (fick detta tips från Folke på http://www.majorcahouses.com ). Vilket kort är då bäst och billigast och var köper man det bäst om man inte än behärskar spanska språket?
Jag har tittat på nätet och hittat följande:
MoviStar Activa Cuatro ;0,15 €/min 1600-0400; 0,55 €/min 0400-1600 måndag-lördag.
MoviStar Activa Total ;0,21€/min hela tiden till Movistar eller fast telefon, 0,48 €/min övr. mobiler.
MoviStar Activa 24 Horas ;0,30 €/min till alla hela tiden.
Vodaphone Tiempo Libre ;0,12 € till alla 1600-0600 + hela lö. sö.; 0,59 € 0600-1600 vard.
Vodaphone VF ; 0,19 € hela tiden till Vodaphone eller fast telefon, 0,49 € övr. mobiler.
MoviStar Activa kan vidare kombineras med Números Frecuentes där man väljer fem MoviStar nummer som kostar 0,09€/min.
Ovanstående kort kan uppladdas via internet vilket kan vara praktiskt om man tillbringar kortare tider på Mallorca. För MoviStar krävs registrering som kan göras vid inköpet. Osäker om proceduren för Vodaphone.
Som ni ser rätt rörigt vilket kanske är meningen?
Tacksam för alla synpunkter och information om ovanstående.

Email  

Replies:

Re: Kontantkort till mobiltelefonen - by Thomas - Aug 13, 2003 7:03am
Re: Re: Kontantkort till mobiltelefonen - by Anders - Aug 22, 2003 4:48am

powered by Powered by Bravenet bravenet.com