Irlantilainen tanssi
Keskustelua ja ajatusten vaihtoa irkkutanssista ja kaikesta muustakin mahdollisesta 

Search For Similar Forums   ·   Return to Website

Ensimmäinen
  Edellinen
  Vastaa
  Koti
Seuraava  
Viimeinen  
Search this Forum:  
Viewing Page 1 of 1 (Total Posts: 10)

Author Comment    
Ninni

mesu79@tamperelainen.org

Aug 20, 07 - 2:04 AM
harrastuksen aloitus

Aloittelisin irkkutanssia, mutta mitä päälle ja jalkoihin ekoille tunneille? Pitääkö heti olla aidot alan tanssikengät ja vielä tossut? Maksavat vaan niin maltaita, että pikkaisen risoisi, jos laji ei minulle sovikaan. Entä tuo vaatetus? Millaisessa asussa harjoitellaan noin alkeisryhmässä?
H

Aug 23rd, 2007 - 3:53 AM
Re: harrastuksen aloitus

Ei varmasti tarvitse olla vielä tossuja tai kenkiä ekalla tunnilla. Sukkasiltaan hyppien voi kuitenkin olla liukasta. Jos sulla on jonkun muunlaiset jumppa/baletti/jazz-tossut, niin ne käy. Sitten paikanpäällä sun opettaja varmaan neuvoo jatkosta. Kannattaa laittaa joustavat vaatteet päälle, niin että pystyy vapaasti hyppimään. Ei kuitenkaan housuja, joissa on liian pitkät lahkeet, joihin kompastuu tai muuten liian löysät. Opettajat tykkäävät yleensä nähdä polvet ja jalat kunnolla, että pystyvät antamaan korjauksia. Esimerkiksi sortsit ja t-paita voi olla ihan hyvä asu.

Hauskaa tuntia
tyttö

Aug 23rd, 2007 - 1:11 PM

Voi vitsi miten paljon mä odotankaan tanssituntien alkamista! Olen kuunnellut irkkumusaa ja muistellut menneitä...
Kyllä se irkkutanssi on niin kivaa Ninni, että et tule katumaan uuden harrastuksen aloittamista! ( no ollaanhan me kaikki erilaisia, mutta...)
Aurora

Oct 23rd, 2007 - 4:37 AM
Oulussa irkkutanssi opetusta?

Hei!

Sattuisiko kukaan tietämään, onko Oulussa minkäänlaista irkkutanssi opetusta? Itse olen saanut suuren innostuksen ko. aiheeseen ja haluaisin ehdottomasti tutustua tanssiin lähemmin. Innostukseni lähti vähän aikaa sitten Oulussa pidetyissä Irkkumusa-festareilta, joissa olin ällikällä lyöty. Jos joku sattuu siis tietämään, niin olisin todella kiitollinen.

Tänks.
minsku

Nov 7th, 2007 - 2:54 AM

Sellanen yksityiskohta on tässä tuntien alkua odotellessa mietityttänyt, että pidetäänkö tossujen alla sukkia?
H

Nov 25th, 2007 - 12:58 PM

Hmm, joitakin vuosia sitten kuulin, että pohjosempana olis joku ryhmä, joka harjottelee itsekseen. Entä tiedä vieläkö tanssivat ja olivatko Oulun korkeudelta. Kantsii kysellä kaikki työväenopistot ja tanssikoulut läpi, ehkä jossain niistä tiedettäisiin asiasta.

Irkkutossujen alla pidetään usein semmosia valkoisia sukkia, joita sanotaan puudeleiksi , mutta ne ei tietysti ole mikään pakko. Jonkinlaisia sukkia kyllä suosittelisin, olkoon sitten ihan vaan nilkkasukat tai sukkahousut, paljaassa jalassa tossu on aika epämukava. Ihan uusiin tossuihin ei kannata laittaa paksuja sukkia, tossut kun tuppaa olemaan aluksi tosi kireät ja tulee muutenkin helposti rakkoja (=kantsii teipata varpaat).
Katkaliina

Dec 18th, 2007 - 4:19 AM

Tietääkö kukaan onko mahdollisimman lähellä jyväskylää irkkuopetusta? Olen itse 13 vuotias ja olen opetellut muutaman liikkeen videolta, ja haluaisin nyt aloittaa irkkutanssin. Olen äänekoskelta (n.30km jyväskylästä), joten mahdollisimman läheltä olisi kiva.
ee

Jan 1st, 2008 - 3:05 PM

Äänekosken kohdalle on ainakin merkitty Koskelan Tanssi, kyselehän sieltä. Myös Jyväskylän Tanssiopistolla näyttäisi olevan joitakin tunteja.
Katkaliina

Jan 14th, 2008 - 5:59 AM

Joo, käyn koskelan tanssissa baletissa, jazzissa ja nykytanssissa, mutta sieltä ei osattu antaa ohjeita et missä läytyy irkkuopetusta. Koskelan tanssissa on ollu (vuonna 1) irkkua, mut ryhmä peruttiin vähäisen osallistujamäärän takia. Ite olin tuolloin n.10 v, ja ikäraja oli 12...
Katkaliina

Jan 14th, 2008 - 6:04 AM

(jatkoa...)
lisäks vanhemmat on sen verran pihejä et ne ei kyllä alkais viemään mua jyväskylään, monesti on keskusteltu (kyllä se kohta läpi menee ) ja kun molemmat käy jyväskylässä töissä, niin eivät viitsi lähteä ees takasin ajamaan...
nuo jyväskylän tanssiopiston ajatkin on vähän huonoja... pitäis olla vähän illemmalla, mulla kun on perjantaisin baletti klo 14.45-16.00

Mut kyllä se siitä, vinkuminen jatkuu

Ensimmäinen
  Edellinen
  Vastaa
  Koti
Seuraava  
Viimeinen  

Get your own FREE Forum today! 
Cheap Domains   Online Photo Albums   Free Guestbooks   Free Web Tools 
powered by Powered by Bravenet bravenet.com